čudn letalo

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Gost

čudn letalo

Odgovor Napisal/-a Gost »

Vombat
Tekmovalec
Prispevkov: 360
Pridružen: 01 Avg 2004, 08:35
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Vombat »

joj kako je čuden. To z našimi komandami ne bi mogel vozit :)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Mislim da je tole kombinacija helikopterja in letala.
Za letalo je značilno da ima višjo končno hitrost od helikopterja, helikopter pa prekaša letalo v vertikalnem vzletu in pristanku.

Pri tej letalni napravi so hoteli združiti oboje. Ko bi zadeva opridobila zadosti veliko horizontalno hitrost, bi se kraki rotorja postavili v položaj kakršen je na tej sliki in bi začeli "delovati" kot navadna krila. Velika reakcijska motorja ob straneh pa dajeta potisno silo za vodoravni let.

Problem doseganja visoke horizontalne hitrosti letenja pri helikopterju je, da krak rotorja ki gre skozi zrak v smeri letenja ima večjo hitrost potovanja skozi zrak, nasprotni krak ki se vrti nasprotno od smeri letenja (nazaj) pa ima manjšo hitrost skozi zrak. Zato bi nastala razlika vzgona ki bi helikopter obrnila na bok. Da se to ne zgodi, ima krak rotorja ki se premika proti smeri letenja manjši vpadni kot, krak ki se vrti stran od smeri letenja pa ima povečan vpadni kot. Ampak ker krakom ne moremo v nedogled povečevati vpadnega kota (ker se pri nekem kotu zračni tok utrga in vzgona ni več) lahko zadevo rešimo s povečevanjem obodne hitrosti kraka. Ampak če povečamo hitrost toliko, da vrh kraka leti okoli z zvočno hitrostjo (~340m/s) se pojavi problem stisljivosti zraka, kar zelo oslabi aerodinamične lastnosti takega kraka.

Zaradi teh problemov so konstruktorji iskali raznorazne rešitve, med drugim tudi tole "skrpucalo", dokler niso razrešili problemov letal s tako imenovanimi "Tilt rotorji". (Osprey)

LP Mitja

P.S.: Izgradnja takega modela bi bila velik in zanimiv modelarsko tehnični izziv!
Priponke
18g.jpg
18g.jpg (34.25 KiB) Pogledano 3278 krat
Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 334
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH »

Tole se imenuje avtožiro. Je kombinacija potisnega (vlečenega) pogona in prosto rotirajoče elise. Po moje zadeva ne bi bla tako problematična za naredit. Sem videl nekaj uporabnih malih (dvosedih) modelov po TV. Izgledalo je približno kot trike (od zmaja na motor) in namesto krila je bila pritrjena elisa, ki je bila nagnjena za določen kot je rotirala zaradi premikanja naprej. Smer je bila krmiljena podobno kot pri vozilu na zračni blazini. Zadeva potrebuje zelo kratek vzlet in pristanek.


Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Ne, ni avtožiro! Os rotorja je preveč pravokotna na vzdolžno os trupa.
Pa tudi dve mali turbini ki sta vidni na hrbtu trupa služita za pogon rotorja, oni dve veliki turbini na boku pa za potisk naprej met letenjem v režimu letalo.

Tudi če bi bil avtožiro ali žirokopter, ne bi potem rabil repnega rotorja..tale ga pa ima.

LP Mitja
Priponke
sik_x-wing_2.jpg
sik_x-wing_2.jpg (27.18 KiB) Pogledano 3245 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 27 Jan 2005, 11:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Gost

Odgovor Napisal/-a Gost »

Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike