konkreten pogon

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@sly;


Žal se nad 65.000 rpm navadne kroglice "stopijo" že po prvih nekaj startih.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

belovic napisal/-a:
sly napisal/-a:Jure, se že pripravljaš na 250g 8)
Zdravo, mi prosim nakratko lahko razlozite tele nove smernice oz. kakasna so ta nova pravila/omejitve? [-o<
Naslednji dve leti omejitev mase celic na 300g (2011-2012).

Nato dve leti omejitev 250g (2013-2014).

Vse ostalo ostaja enako.

Za tem pa upam, da bomo že pod okriljem FAI-a. 8)

Lp,

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

raktivec napisal/-a:@sly;


Žal se nad 65.000 rpm navadne kroglice "stopijo" že po prvih nekaj startih.
Vem. Moj komentar je bil mišljen v smeri težav, ki jih imamo lahko s keramičnimi ležaji...

Vse kar si napisal je absolutno res in če nekdo želi doseči te obrate, je to edina pot...

Lp
Shadow-E
Xplorer

MX22
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Vrtljaji so potrebni predvsem zaradi omejenega navora, ki ga ima nek motor.
Če želiš optimalni izkoristek moraš nujno delovat v območju navora, ki ga motor še prenese. Poleg tega nujno rabiš še majhno notranjo upornost in to posledično prinese velike Kv. To je bila rak rana dvopolnih motorjev, ki v sped 480 nikakor niso zmogli dobrega izkoristka nad 1 Kw. Genialna rešitev je bila v več polnih motorjih, ki so naenkrat pometli z slavno nemško industrijo modelarskih motorčkov.

Torej:
Namesto čim večjih vrtljajev raje iščite motor z čim večjim številom polov in čim manj ovoji, ter ostanite pod 60.000 rpm. Dvopolni motor z 20.000 rpm ima namreč enake "vrtljaje" kot štiripolni z 10.000 rpm. To posledično pomeni, da ob enakih dimenzijah, enako maso bakra in enakimi magneti štiripolni motor ob 20.000 rpm zmore ob enakem izkoristku dvojni tok dvopolnega motorja.

Ob tokovih, ki jih prinašajo nove omejitve celic bodo kot kaže zopet zanimivi stari Kontroniki, Hackerji...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

Sašo, zelo zanimive ugotovitve...

Mene osebno trenutno še niti ne skrbi toliko, saj celice najnovejših generacij omogočajo realno obremenitve čez 45C, kratkotrajno krepko čez to vrednost. Danes lahko dobim ven enako, kot pred dvema letoma iz 100g težjih celic :oops:

Torej bolj kot ne ostaja vse enako, le da bomo imeli modele, ki bodo lažji za cca. 150g. :lol:

Kam bo pa dolgoročno zavil "razvoj" F5J pogonov, bomo pa še videli...

Lp,

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

V mislih sem imel 250 g celice, čeprav je res, da tudi te že omogočajo peklenske tokove in bo treba ostat na več polnih motorčkih.
Za naslednje leto se mi zdi hudo zanimiva stvar 6s1600 mAh 45/90C. Ob 60C v bistvu potegneš ven več kot iz 6s2400 H5!

Lažje celice bodo po moje privarčevale več kot 150 g, saj bo zaradi lažjih celic treba izdelat lažji trup, da bo težišče še vedno na pravem mestu. Za ellipse računam, da bo na koncu tehtala kar 0,5 kg manj kot sedanja, ki ima okrog 2,25 kg. Bo pač treba dat sendvič v smernik, vakuumirat cel trup kot krilo in ga dobro temprat...


p.s.
Kako zanesljiva je sobotna informacija o F5J za naslednja štiri leta?
lp
Sašo
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

raktivec napisal/-a:V mislih sem imel 250 g celice, čeprav je res, da tudi te že omogočajo peklenske tokove in bo treba ostat na več polnih motorčkih.
Za naslednje leto se mi zdi hudo zanimiva stvar 6s1600 mAh 45/90C. Ob 60C v bistvu potegneš ven več kot iz 6s2400 H5!

Lažje celice bodo po moje privarčevale več kot 150 g, saj bo zaradi lažjih celic treba izdelat lažji trup, da bo težišče še vedno na pravem mestu. Za ellipse računam, da bo na koncu tehtala kar 0,5 kg manj kot sedanja, ki ima okrog 2,25 kg. Bo pač treba dat sendvič v smernik, vakuumirat cel trup kot krilo in ga dobro temprat...


p.s.
Kako zanesljiva je sobotna informacija o F5J za naslednja štiri leta?

...kar se tice celic 100%...ostalo ostane bolj ali manj enako. Ker bodo drugo leto zraven tudi Cehi smo dal en izvod pravil tudi njim da ga preucijo...ko dajo zeleno luc bo to veljalo za naslednja 3 ali 4 leta in seveda dodatna tekma pri njih =D>
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

Trenutno najbolj optimiziran pogon (teza, cena, masa) je 16-25-2 in 6s 1800mAh in elisa 14,5x9.5 (home made) Dviganje dobrih 30m/s kar je za tekme vsega ranga vec kot dovolj. Ob sorazmernem lahkem modelu (do 2kg)
so tri sekundi starti veliko visji kot pri ostalih norih pogonih in tezjih modelih. In ob pravih vremenskih pogojih vec kot 5s ne boste nikoli rabil...

Tudi cez dve leti ko bodo celice tezke 250g bo ta pogon se zmeraj zelo aktualen...

Je pa Mega dala zraven tudi reduktor 5:1 in 6mm akso kar bo za nekaj % povecalo obrate na elisi...cakam da jih dobim pol pa kej vec napisem...
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

Glede celic bomo morali biti pod 1400mAh, da bomo pri 6S prišli skozi z 250g...

Povprečne 6S 1800 mAh celice so v originalni embalaži s priključki itd. težke okoli 300g, verjetno celo nekaj gramov čez...

Rossi, pri 16/25/2 pa me boš moral še prepričati glede dviganja čez 30 m/s na 2kg težkem modelu :wink:

To hitrost mogoče dosežeš po 7-9 sekundah in tudi to le, če imaš dobro pogrete celice.

Osebno na svojem Shadowu računam, da bom s 150g shujševalne akcije prišel lepo čez 40m/s končne hitrosti :o .

Upam le, da bom uspel rešiti težavo glede težišča.

Lp,

Silvester

P.S.
Če pogledam Madžarsko tekmo, bi bil s povprečnim štartom, ki je bil cca. 12s, prišel na dobrih 350-400m, kar bi bilo vsakič dovolj za 10 min.
Shadow-E
Xplorer

MX22
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Z temi vašimi omejitvami mi nikakor ne dovolite skurit starega Kontronika 500-26 ali 27, (saj se sploh ne spomnem več kaj je pisalo na njemu) in ga bom vtaknil v novo, vsekakor mnogo lažjo elipso. Če se v resnici da potegnit iz 1.600 mAh 45/90C celic 100A potem to pomeni majčkene brčice v obliki propa in dviganja nad 45 m/s! Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

Z 1.9kg tezkim Viznom ni bilo problema s tem da je hitrost 24m/s dobil po 2.5s. Vsakakor je pa pogrevanje celic obvezno ker drugace tistih 40C ali vec nic ne pomeni v bistvu celo kvari celice.
Hyperionke 6s 1800 tehtajo natanko 300g.... :P
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

Sem preveril svoje loge in res je, do nekje 25 m/s se da dejansko priti v okoli 3s... 8)
Shadow-E
Xplorer

MX22
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

:o
Shadow-E
Xplorer

MX22
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Z Juretom sva merila na terenu na Madžarskem in celice po enem letu trde uporabe dajo še sam max. cca. 30-33m/s. Za drugo leto še bodo za treninge. Je pa res, da če meritve opravljaš z novimi celicami so za nekaj % boljši. Sedaj planiram eliso 14*12 z 2° midelštukom se pravi 14*14. Ko dobim robo dam loger in nove 6s 290gr. celice v avijon pa gasa. Javim če bo še avijon cel 8) 8)
Uporabniški avatar
zerdoner
Freak
Prispevkov: 612
Pridružen: 18 Dec 2005, 13:19
Kraj: Letuš

Konkreten pogoon

Odgovor Napisal/-a zerdoner »

moj hyperionček, ki ga imam v elektro xperiencu mi po včerajšnjih meritvak kuri 115a na 4s in 80a turnigy regler... Celice morjo bit lepo pogrete, ker se drugače sesedejo...elisa 11*8... vem da bi za to porabo pri kakšnem inranerčku šlo dosti bolje toda za eno tekmo letos še bo to dobro za drugo leto pa gre ta hyperion v pokoj... In bo v uporabi mega ali pa mogoče celo arc...
Uporabniški avatar
markb
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 25 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a markb »

Zadnj čas, da se dviganje omeji na 10m/s #-o #-o #-o

Tole nižanje mase celic nima nobene veze, le "material" se bolj matra ....

Sicer pa s "kvadratnimi" (14x14) propelerji ne bo ok, če mislimo izkljapljati pri 3-5 s.

Mislim, da je optimum to, kar je napisal rossi.

LP, Marko.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

14x12 ima po mojem mnenju zgrešeno ukrivljenost kraka in dodaten korak mostička ga zna povsem vreči iz funkcije.

3-5 sekund starti? Za kaj takega je po moje vseeno če se model dviga z 10 ali 50 m/s. Glavno da rukne iz roke. Za hitre starte je po moje potrebno izbrat kombinacijo z propom, ki dviga nekje med 25 in 30 m/s, vendar ima "grozovit" vlek na startu. Kvadratični propi bi bili primerni za dviganja na 400 m in več. Torej bo potrebno pred startom dobro razmislit kake krake boš nataknil na mostiček in to je po moje le še dodaten izziv, ki ločuje F5J od F3J.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

Tudi jaz lahko potrdim, da je 14x12 Aeronaut povsem zgrešena zadeva...

Izmerjena dviganja so povsem enaka kot pri 14x10.

Osebno sem računal, da bi mi najboljši štart (na 2,5kg Shadowu) nudil 16x13, ki ni več toliko kvadraten. Od začetka butne, ko pa se celice sesedejo, pa je itak že vsega konec. Alternativa je npr. 15x10. Za 2,5kg je vse, kar je manjše, premalo.

Praksa je žal pokazala, da se bolj splača imeti kvadraten prop, ki je bolj all-round, saj pri kratkih štartih ni neke "bistvene" razlike, pri dolgih pa lahko precej profitiraš.

Moj Shadow pa se že prav veseli shujševalne, saj mu bo 100-150g manj prav dobro delo. 8)

Matic, a na ARC-ja nameravaš dati 6S? To bo prava raketa.

Lp,

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Ja saj je ze bil stestiran z strani drugih uporabnikov in je motor ostal cel, sam firewall se je zasukal. :o Ja bom stestiral ker me res zanima kaj se da iztisnit iz tega setupa. Je pa treba vedet da bomo za 100g lazji in se bo to olajsanje tudi poznalo pri penjanju. Malo raziskujem, kaj se bo dejansko naredilo z zmajšanjem teze celic. Nekaj experimentov ze imam zabelezenih na logerju. Prihajam do spoznanja da bi za normalen pogon...gele pravil...najbolje uvesti pravila...predpisan FAI 60A reglr, max 6s lipo. To je moje mnenje. Pa naj vsak po svoje cara z elisami in motorji...kolker ve in zna. Pa se naj vsak pilot odloca o propelerju ki ga bo uporabu za dolocen start in pogoje.....karkoli bo se bomo prilagodil ce bomo hotl furat mal offtopic. :wink:
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Meh ... jaz raje raziskujem keramične ležaje, srebrna navitja, ...
Čakam da spravijo skupaj kaj superprevodnega pri normalnih temperaturah :)
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ne vem kaj je v amperih tako hudičevo spornega? Brez provokacije, resnično ne razumem poante, saj:
- je F5J elektro zadeva
- tudi 100 m/s ti ne pomaga pretirano na poti do zmage
- model z 200A in 8s akujem ni nič bolj nevaren od recimo Shadowa z 600 wati na propu
- motorni del tekme ponuja možnost taktiziranja. Dokler vsi skačejo na 400 m je seveda dolgočasno, vendar se bo vsekakor kmalu pojavilo nekaj pilotov, ki bodo delali zelo kratke starte in zmagovali zaradi svojega znanja o letalskem modelarstvu (ne le jadranju). Takrat bo vse skupaj presneto zanimivo, saj bo treba ocenit kak prop nataknit in kako dolgo penjat, da bo na koncu prava minutaža.


Na pol off topic:
Moj "penicilin" za naslednje leto bo zelo lahka stara dobra Elipsa. Model je dovolj majhen, da bo njegova končna masa okrog 1,5 kg, obenem pa dovolj velik, da se bo držal v zraku. Zaradi RG15 je tudi dovoilj prodoren, da bo navkljub majhni masi letel v vsakem vremenu. Vse skupaj pomeni dviganja, ki se bodo gibala med 30 in 50 m/s, odvisno od izbranega propa in taktike.
Trenutno imam gotov trup-230g, centroplan 380 g, elerone in višinca-40g. Prazen model bo imel verjetno pod 900 g. Koliko bo, bom vedel naslednji teden, ko vzamem uške iz kalupov.
pogon bo ena od daljših 16 Megic z reduktorjem 5,1 in 6s 1,6 ali 1,8 celicami. Kakšne bodo bom vedel pomladi, ko izidejo nove mrcince. Prop bo med RF 15x16 slim na +5o mostičku in 16x13, odvisno od pogojev.
Regler bo YGE 120 pylon, ki mi služi že nekaj let.

Servoti? D60, ki sem jih preizkusil na 2,2 kg elipsi in odlično služijo! Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Testirali Mego 16-35-1. Vse in še več izveste na forumu mGlider.
Link: http://www.mglider.net/komponenta/forum/3/17#post_45
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Našel poceni 130 g motor, ki bo z 256 g akujem potegnil na 1,75 kW ob obljubljenem izkoristku blizu 90%. Masa celega pogona bo torej pod 500 g. Slika

Dviganje bo razmerju 1,75 Kw/1,5 kg-modela primerno. Startni vlek 4,5 kg in še vedno 1,75 kg ob 60 m/s obljublja simpatične pospeške "brez meja".Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Komaj čakam :D Da vidim kak bo to sekalo...
Odgovori

Vrni se na F5J